Storytelling

Lotte Zaaijer bedenkt communicatiestrategieën om het verhaal van de plek weer tot leven te brengen en mensen bij de plek te betrekken.

Storytelling als marketinginstrument

In gebouwen en gebieden schuilen verhalen die plekken een waarde geven. In een bouw-, cultuur- en gebruiksgeschiedenis zitten bovendien alle ingrediënten voor een pakkend verhaal (goede en slechte gebruikers, plotwendingen en de huidige status als cliffhanger: hoe zal het verder gaan?). Bij leegstaande gebouwen en gebieden kunnen deze verhalen optimaal benut worden als marketinginstrument tijdens een herbestemmingsproces. Verhalen kunnen helpen om mensen (buurtbewoners of potentiële gebruikers) bij een plek te betrekken. Lotte Zaaijer weet verhalen boven te halen en via de juiste kanalen te communiceren richting doelgroepen, zodat een gebied of gebouw betekenis krijgt voor (nieuwe) gebruikers.

communicatie-04-01

 

Projecten:

  • Rondleidingen tijdens NVM Open Huizen Dag 2015 door landhuis/ boerderij Snellenburg te Benschop naar aanleiding van het bouwhistorisch onderzoek
  • Artikel voor het tijdschrift van de Historische Kring IJsselstein naar aanleiding van het bouwhistorisch onderzoek naar landhuis/ boerderij Snellenburg te Benschop (2015)
  • Lezing bij het Bouwhistorisch Platform bij de RCE naar aanleiding van het bouwhistorisch onderzoek naar landhuis/ boerderij Snellenburg (2015)
  • Lezing voor Platform Agrarisch Erfgoed bij de RCE naar aanleiding van het cultuurhistorisch onderzoek naar wederopbouwboerderijen in Hoogland-West (2014)